4 more weeks to go, the countdown has begun! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu 4 more weeks to go, the countdown has begun! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu

4 more weeks to go, the countdown has begun!

Door: MaartjeCambridge

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Nu moet ik toch echt weer eens gaan schrijven, want is al veelste lang geleden!

Ik heb ondertussen 2 bezoekjes gehad van de familie, echt super leuk! Vond het heel erg leuk om Cambridge te laten zien, zodat ze een beetje weten waar ik nu zit. Tijdens beide bezoekjes lag Cambridge helemaal vol met sneeuw dus dat zag er echt super mooi uit. Afgelopen weekend zouden papa en mama, en Chris en Carola eigenlijk komen maar dat ging niet door dus die komen dit weekend! Dus daar kijk ik enorm naar uit!

Ik ben gek op musicals, dus moest en zou ik er nog eentje hier zien in Londen! Een aantal weken geleden ben ik via school met Madelon naar Londen gegaan naar de musical Chicago. Echt een super leuke musical met de echte jazz dans en muziek erin, in een heel mooi oud theater.

Ook is Chiara, een italiaans meisje, een aantal weken terug gegaan. Dus hadden we een afscheids etentje georganiseerd voor haar, samen met Brazilianen. De brazilianen hadden echt super lekker gekookt, wel met heel erg veel vlees en ze doen chips door hun eten! Echt heel erg raar voor ons! En ze hadden echt een super lekker toetje gemaakt, brigadeiro. Helemaal gemaakt van chocola waar je dan met koekjes in dipt!

Ook ben ik vorig weekend nog een dagje naar Londen geweest met Prisca en Juliette. Het was hun laatste weekendje dus ze wilden nog graag een naar Londen, waarschijnlijk ook voor mij de laatste keer aangezien de familie dit weekend komt, mijn examen er aan komt en ik over 4 weekjes alweer naar huis ga!

Tijd vliegt echt, al begin ik nu ook wel weer zin te krijgen om naar huis te komen en weer lekker bij familie en vrienden te zijn! Afgelopen weekend zijn hier de meeste mensen van school vertrokken, ook Prisca en Juliette en Madelon. Dus dat is wel heel erg jammer! Dus afgelopen week een aantal leuke dingen gedaan om afscheid te nemen.

Dinsdag avond had ik de laatste ‘movie night’ met Prisca en Juliette in de residentie. Woensdag ben ik in de stad een hapje gaan eten met Madelon omdat ook zij naar huis zou gaan. Donderdag hadden we crepe night in de residentie met wat braziliaanse meisjes en de fransen, daarna hadden we een feestje van school, met het thema carnaval maar dan echt op de braziliaanse manier. Dus salsa muziek en mooie kleurrijke outfits.

Vrijdag avond was dan echt de laatste avond met Prisca en Juliette, dus zijn we lekker bij een Italiaan in het centrum gaan eten. Zo gek om afscheid te nemen, als je 5 maanden met elkaar om bent gegaan. Ook omdat je hier verder geen familie of andere vriendin hebt, trek je echt veel meer naar elkaar toe! Dus dat was wel raar, maar ze hebben me al uitgenodigd om deze zomer naar Frankrijk te komen om ze op te komen zoeken. Dus daar heb ik in ieder geval een leuk adresje.

Gister ben ik gaan lunchen in een van de colleges van de Cambridge University, normaal mag je hier niet naar binnen maar ik was met een iemand uit mijn klas die een pasje had. Echt heel erg leuk om een keer te zien, met hele lange tafels, beetje Harry Potter achtig. En aan de zijkant een speciale tafel, helemaal chique gedekt voor de Fellows van de university, zij krijgen ook apart eten dus dat was wel grappig om mee te maken.

Dit was het voor nu, spreek jullie allemaal snel weer! En natuurlijk, tot over 4 weken!!!


  • 29 Februari 2012 - 14:38

    :

    Maaart!
    Wat een verasssing een nieuwe blog! haha

    Klinkt allemaal super! Ik verbaas me toch altijd weer hoe mooi Engeland is met die gebouwen! Wil daar echt zeker nog keer heen!En Bij ons op school hebben we de muscial chicago ook! Dus ben benieuwd hoe dat wordt, natuurlijk nooit zo goed als de professionele! Geniet nog van je laatste weekjes! En we keep in touch!
    Dikke smakkerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 13139

Voorgaande reizen:

23 September 2011 - 24 Maart 2012

My adventure abroad!!!

Landen bezocht: