2 Months left - Time flies! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu 2 Months left - Time flies! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu

2 Months left - Time flies!

Door: MaartjeCambridge

Blijf op de hoogte en volg Maartje

27 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Ben inmiddels alweer een maandje hier na de kerst, de tijd gaat nu zo ontzettend snel! Dus ben echt aan het genieten want over 2 maanden zit ik alweer in Nederland.

Ik ben 3 weken geleden in de CAE klas begonnen, en dit niveau is een stuk hoger dan in Advanced dus dat vind ik wel heel erg leuk! Is meer een uitdaging! Nog 7 weken in deze klas en dan is het Examen al. Dus nog even hard studeren, en dan hopen op een A.

Sinds ik weer terug ben, ben ik twee keer naar Londen geweest met de twee franse meisjes, Prisca en Juliette, en een italiaans meisje, Chiara. Dus begin Londen ondertussen aardig goed te kennen!

2 weken geleden was Madelon, het nederlandse meisje, jarig dus om haar toch nog een beetje een gevoel van jarig zijn hier te geven zijn we samen cupcakes en koekjes gaan bakken bij haar in het gastgezin. Erg gezellig, en lekker!

Afgelopen zaterdag hadden we een filmavondje in de residentie met Prisca en Juliette en zondag ging ik naar Brighton met Chiara, Prisca en Juliette. Was vanuit school georganiseerd, dus ’s morgens om kwart over 8 hier in Cambridge vertrokken en waren rond 10 uur in Brighton. Super mooi plaatsje aan de zee, met een enorme pier. Ook heb je een reuzenrad aan het strand, dus daar zijn we ook in geweest. Verder gewoon lekker rond gelopen in de stad en het Royal Pavilion bezocht. Een heel mooi oud gebouw in Indiaase stijl van buiten en Chinese inrichting binnen in.

Gister avond organiseerde school een feestje in de Nusha voor alle studenten. Dus was eerst naar de residentie en daarna samen met Prisca en Juliette richting Nusha gegaan. Hele gezellige avond gehad, en aan het einde afscheid genomen van een aantal mensen die dit weekend weer weg gaan. Altijd weer raar om iedere week afscheid te nemen van mensen, die je vervolgens nooit meer zult zien!

Vandaag was het heel erg mooi weer hier, dus hadden we besloten om met 3 Braziliaanse meisjes en Madelon te gaan Punten. Ik had dit al eens eerder gedaan, maar deze keer zou er een leraar van school mee gaan om alles nog een beetje toe te lichten. Dus lekker half uurtje op het water gezeten, en vervolgens lekker met z’n alle een hot chocolate gedronken met uitzicht op King’s College.

Vanavond gaan we met 4 Brazilianen en Madelon bowlen en karaoke, dus ben erg benieuwd! Verder dit weekend niet echt plannen, heb aardig wat school werk dus genoeg te doen!

Volgende week komen Kathelijne, Erik, Thijs en Alex al deze kant op, heb ik echt enorm veel zin in!

Heel veel liefs en spreek jullie snel weer!