Londen and Bonfire night! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu Londen and Bonfire night! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu

Londen and Bonfire night!

Door: MaartjeCambridge

Blijf op de hoogte en volg Maartje

06 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Het herfstweer begint hier nu toch ook echt te komen. Deze week mijn eerste regenbuien gehad, helaas!

Even een korte update, over het weekend! Ben gister namelijk met Esmee een dagje naar Londen geweest! Echt super leuk!

We hadden ’s morgens om kwart over 9 de trein richting Londen, en waren er om 10 uur. We zijn eerst met de underground naar Covent Garden gegaan, wat een schattige winkeltjes en leuke marktjes heb je daar zeg! Daar hebben we een leuk restaurantje gevonden om te ontbijten, lekker met toast en jus d’orange. Terwijl we daar zaten zag ik echt een super schattig winkeltje/restaurantje met allemaal cupcakes, helemaal iets voor mij dus daar moesten we natuurlijk even heen! Echt zulke mooie cupcakes, dus hebben er uiteraard ook eentje geproefd!

Daarna nog even wat rondgelopen en toen de metro gepakt richting Buckingham Palace. Even de toerist uitgehangen, wat foto’s gemaakt en beetje rondgelopen in de parkjes. Super mooi om een keer gezien te hebben! Toen zijn we richting Bond street/ Oxford street gelopen waar je de mooiste winkels van heel londen hebt. Ook nog eventjes bij de Abercrombie binnen gelopen, altijd leuk!

Rond de middag gingen we met de underground richting de Big Ban en de Londen Eye. Daar hebben we echt heel lekker geluncht bij een Italiaan, en daarna zijn we onze kaartjes voor de Londen Eye op gaan halen, die hadden we via internet al besteld dus hoefde gelukkig niet in de rij te staan. Toen moesten we nog even wat tijd overbruggen voordat we in de Londen Eye konden, dus zijn we even in een heel schattig zaakje gaan zitten omdat het begon te regenen. Ook hier zag alles er weer super leuk uit, met allerlei taartjes en cakejes.

Om 5 uur hadden we onze rit in de Londen Eye, opzich niet heel erg spectaculair maar toch leuk om een keer meegemaakt te hebben. En omdat het hier om half 5 al pikkedonker is was alles super mooi verlicht!

Nadat we in de Londen Eye waren geweest zijn we vrij snel weer terug gegaan naar het treinstation en een trein terug gepakt naar Cambridge. Hier in Cambridge was er gister Bonfire night. Dus er werd hier heel de avond vuurwerk afgestoken, dus dat was ook nog wel leuk om even te zien! Hoor ondertussen nog van alles knallen, want ze zijn nog steeds vuurwerk aan het afsteken!

Nu aftellen totdat het kerst is, nog maar 5 weekjes en dan heb ik lekker vakantie!

Heel veel liefs, en zie jullie snel weer!

• 19 November 2011 - 11:29

Edith Van Rijssel :

Hoi Maartje! Ik dacht stuur ook ff een berichtje naar het vriendinnetje van onze Myrthe! Ik was aan het googlen en dacht zou Maartje ook een blog bijhouden en ja hoor! Ook erg leuk om te lezen! Vinc en ik zijn in september voor het eerst naar Engeland geweest (buiten weekendje Londen dan) en we vonden het heerlijk, de mensen, super aardig altijd in voor een praatje, de cottages, de prachtige landweggetjes, kortom super, dus Maartje geniet van alles wat je daar meemaakt, ook van al je ervaringen en we hopen jullie als vriendinnenclubje volgend jaar weer gauw te zien/spreken! Lieve groet van Edith