Finding my way around Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu Finding my way around Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maartje Kemp - WaarBenJij.nu

Finding my way around Cambridge

Door: MaartjeCambridge

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste drie dagen op school zijn weer voorbij. Maandag had ik introductie met alle studenten die dit weekend zijn aangekomen. 2 leuke meisjes ontmoet. Meisje uit Zwitserland en een meisje uit Italie. Alleen het meisje uit Italie spreekt erg gebrekkig engels dus is moeilijk communiceren.
Eerst moesten we een test maken op school, om zo je niveau van engels te bepalen.
Daarna hebben we een tour door Cambridge gehad, en hadden we wat vrije tijd in de stad. Ben toen gaan lunchen met 3 meisjes van school. En heb nog even wat gewinkeld. Cambridge heeft echt zulke leuke winkeltjes! Daarna moesten we terug naar school voor een welkomswoordje.

Op dinsdag kregen we ons niveau te horen, en kreeg je je rooster. Je hebt hier of in de morgen les of in de middag. Mijn niveau is Advanced, dat is het hoogst, en heb iedere dag les in de ochtend. Dus moet om 7 uur al de bus dus dat is minder.

Ik heb gister ook een Nederlands meisje ontmoet op school, ze is het enigste andere Nederlandse meisje en verder zijn er nog 2 Nederlandse jongens. Dus dat is wel leuk om dingen mee af te spreken in het weekend.

Ik ga met de bus naar school, maar mijn bus stopt in het centrum en vanuit daar moet ik een andere bus nemen naar school. Dus na school gaan we eigenlijk altijd nog wel even de stad in om naar de starbucks te gaan of om wat te winkelen! Dus dat is altijd wel gezellig!!!

Ben benieuwd naar de komende dagen, want moet nog steeds wel heel erg wennen! Maar dat komt vanzelf wel denk ik.

Heel veel liefs vanuit Cambridge! X


  • 28 September 2011 - 17:08

    Paps:

    Hoi lieverdje, leuk om zo jouw verhaal te lezen als ik op reis ben. Jammer dat je zo vroeg uit bed moet, maar je hebt wel nivo advanced! Proficiat.
    Hoe gaat het met het geld (uitgeven)? Is fiets iets voor in het weekend? Hoeft je niet altijd met bus.
    Veel liefs vanuit rusland. Zit vandaag weer in moscow. Morgen ga ik naar St Petersburg en vrijdag weer naar huis. Geniet van de mooie tijd in Cambridge. Mis je nog steeds!
    Veel lieve kussen,

    Pap

  • 29 September 2011 - 13:52

    Zoë:

    Wauw het klinkt echt heel leuk!
    Ben echt jaloers!!!!
    Hoe gaat het met het missen van je gezinnetje?
    Is het gezin leuk waar je nu bij woont?
    Liefsxxxxx

  • 03 Oktober 2011 - 10:25

    Erik, Lijn & Thijs:

    Heeeeee Maartje!
    How is het dan in the UK? begint aardig te wennen zo te lezen, neem daar leker je tijd voor zou ik zeggen! zie trouwens dat je aan het shoppen en starbucks heeeeeeel snel gewend was, haha!
    leuk om jou en je evaringen zo te kunnen volgen en aan de foto's te zien zit je echt op een goed, gezellig plekkie, zelfs voorzien van een lief huisdier..:-) proficiat met je advanced level, mag je kei trots op zijn!
    Nog ff wat extra dikke kussen van Thijs voor jou, wij zijn vanaf vandaag na een zonnige vakantie in nederland, weer aan werken begonnen......
    Grtz Erik, Lijn & Thijs
    ps: is het al februari???..:-)

  • 04 Oktober 2011 - 06:56

    Lijn:

    He liefie!!
    Wat leuk dat je daar ook zo'n lieve knuffelkat hebt!!! Gezellig!!
    Ik begin vandaag weer met werken, na 3 weken vakantie...even wennen.
    Wat kei goed van je dat je meteen al op het advanced nivo zit!!! Super!!
    Heel veel dikke kussen!!
    Lijn

  • 04 Oktober 2011 - 08:25

    Lijn:

    oh trouwens Maart, wij krijgen misschien weer een nieuw poesje, via Christel! Misschien ken je het beestje wel uit Katnapolski. Het is al een oude poes, en ze heet Puk. Haar koppie lijkt heel veel op Pumba! is een super lieve, en vooral ook lekkere dikke kat:-). Zij woont nu bij oude mensen (over de 80 geloof ik) die niet meer zo goed voor haar kunnen zorgen en die aan Christel hadden gevraagd of ze niet een adresje wist. Ze gaan me deze week bellen, dus wie weet!
    Kuskus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 13000

Voorgaande reizen:

23 September 2011 - 24 Maart 2012

My adventure abroad!!!

Landen bezocht: